England Part Two

Andra dagen i Liverpool.

Stefan var ansvarig som väckarklocka. Han kunde inte sköta det sämre! Klockan ställdes på 08. Trodde han. 07 studsa vi upp. Eller ja nästan iallafall. Idag skulle vi uträtta mycket hade vi tänkt.

Frukosten var serverad o blev uppäten! Det var verkligen ett fotbolls hotell vi bodde på. Jag o en tjej till och 25 killar till frukost. Hihi!

Lite i halv tio gick vi från hotellet. Hade siktet inställt på Beatels muséet. Vi stod utanför tills det öppnade klockan 10. Blev insläppta betalade 10 pund och hade det svintråkigt i en timme. Iallafall jag. Det enda som var roligt var när jag kom till rummet där dom sjöng, bla bla bla yellow submarine. Iallafall ut kom vi.

Och hade nu siktet inställt på att åka bil-båt. Jaa, det var en bil som körde först på land och sen körde den ute på floden. Mycket invecklat och jag blev totalt kär i den gula bilen. Men den var redan full så vi fick åka sightsing buss istället. Det gick lika bra det men det var kallt som satans helsike! Men vi klarade det. Nästan hela varvet. Sen blev vi rastlösa och hoppade av typ vid Queen Square.

Försökte hitta bussen till Anfield Road och det lyckades efter ett tag. På rätt buss och av vid rätt hållplats trots att kines-japanerna försökte lura oss genom att hoppa av på fel ställe! Tyvärr så var där inga guidade turer på arenan men vi gick in på museét, det var väl sådär kul det med! Två museér på en dag är minst ett för mycket!

Efter muséet gick vi ner i Shoppen. Detta kan man kalla shop!! Herre jesus vad stort och där fanns ALLT!
Vi handlade en hel del. Vi handlade för cirka 100 pund = 1300:- Oj!
Efter shoppen tog vi oss till en pup "The Park" Ett mindre stenkast från The Kop. :) Öl till herrarna och läsk till mig! När det var uppdrucket tog vi oss över till andra sidan för koll på "You´ll never walk alone" grinden och Hillsborough memorial statyn och blommorna.

Sen tog vi oss en vandring, vi hade fått för oss att dom börjat bygga den nya arenan. Men shi fick vi. Jag frågade en vakt (?) i parken var arenan låg, han tittade konstigt på mig. Iaf vi gick till Godison Park (Evertons arena) yog 20 minuter, och kolla läget. Vi tog bussen tillbaka till stan eftersom där aldrig kom någon jävla taxi!! Hoppa av på vårat älskade Queen Square.

Gick in på shoppingcentrat S:t Johns. Där hittade vi 1Pund affären. ALLT kostade en pund. Skit rolig affär!!! :):):) Sen åt vi. Något så starkt så det var sjuuuuukt. Jag trodde jag skulle bränna munnen. Efter det gick till Liverpool butiken! Denna var nästan lika stor och nästan lika mycket folk i. Handlade lite till i den affären. Det var NU det stora äventyret började med PRIMARK. Affären vi inte visste var den låg men ALLA hade en påse därifrån. Vi trodde det var en mataffär tills vi började glo ner i påsarna och såg att det var kläder. Efter mycket om och men hittade vi den! Och lyckan var total iaf från min sida!! Shoppade lite där och sen blev det Marks&Spencer.

Vi var tillbaka på hotellet vid 19. Skönt som faaaaan. Duschade snabbt o sen ner på stan igen. Åt på Queen Square, vart annars?, på världens konstigaste restaurang! Men gott var det. Sen gick vi till vårat stammishak Llord. Vid 24 var vi tillbaka på hotellet. Skööööönt. Somnade som klubbade sälar!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0