Tycka om / inte tycka om

Jaha, nu kommer julen igen.

Jag tycker inte det är roligt längre.

Jag har satt fram ljusstakarna i fönstren. Julgardinerna i köket, och mina Rolf Berg tomtar i storarummet.
Resten har åkt ut igen. Jag känner sån jädrans olust till julen/julafton. Jag vill inte.

Jag saknar min pappa varje dag, men mest nu. Kring jul. Han hade väl för fan inte behövt fylla år på julafton också. När pappa fyllde 50år var vi i Thailand med min exsambos familj. Då sa jag att att jag aldrig mer vill fira jul utomlands, men nu skulle jag göra vad som helst för att åka iväg. Om det så bara är till Halmstad och hotell.

Jag har inte ens planterat mina amaryllis och inga andra blommor heller.
Jag vill inte.

Det är inte ens roligt att köpa julklappar och jag önskar mig inget annat än min pappa.
Vad sägs om att rymma?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0